Wilder Minds

Det är rätt intressant att fundera på vad folk tänker om en själv. Inte kanske så mycket vad andra tycker om mig, försöker att inte lägga energi på det, utan mer hur de uppfattar mig. Jag har ju min egen uppfattning om hur jag är, både positivt och negativt sett. Det intressanta skulle ju vara att se ifall det är någon skillnad och hur stor skillnaden är uppfattningarna emellan. Både mellan mig och andra men även uppfattningen om mig av andra individer emellan. Med åren har jag på något sätt lärt mig att se på mig själv med mer positiva ögon än förut och jag lär mig och försöker fortfarande att förbättra det. Jag försöker se mina brister, bli medveten om dem och jobba för att förebygga dem ifall de påverkar mig negativt. 

En sak jag alltid alltid alltid försöker tänka på är att aldrig döma en person om jag verkligen inte känner hen på djupet. Man kan omöjligt veta vad just den personen som man lätt och snabbt vill döma har gått igenom i livet och det är inte vår rätt att så enkelt anta det ena för att kunna döma det andra. Att alltid försöka tänka på det här har gett och ger mig så mycket mer förståelse och acceptans för hur andra kanske beter sig mot mig eller andra. 

Nu ska jag gå och lägga mig innan tankarna  flyger iväg alldeles för långt. Kände bara att jag ville dela med mig lite av mina nattliga tankar! God natt allihopa, hoppas ni sover gott hemma i Sverige <3

NY 2017, Personligt | |
#1 - - Linda:

Grymt skrivet💕

#2 - - Linda:

Grymt skrivet💕

#3 - - Anonym:

Kloka ord 💕

Upp