Ordinary day

Ungefär hur en vanlig dag på skolan ser ut för mig: 
 
Det varierar lite när jag äter frukost men det brukar vara mellan 7.30-9.00 någon gång. Äter alltid frukost även om jag skulle börja vid 10 eller som i vissa fall 11.30. Även fast jag har betalat (Eller ja, CSN haha) för halvpension så känns det ändå lyxigt att ha frukost och middag varje dag! Äter i princip alltid samma sak, två ägg (eller äggröra) plus grekisk yoghurt med melon/ananas och lite russin. På helgen lyxar jag till det med både Bagel och muffins/croissant, och såklart nutella hehe. 
 
 
 
Jag har oftast två General English-lektioner varje dag, ibland byts ena ut mot iLab eller MyLab. Två gånger i veckan har jag Business Writing, två gånger i veckan Project Management, en lektion Career Skills (Förberedande inför möjlig praktik) och en lektion AYs in NYC där vi får lära oss mer om New York! 

Korridoren ser ju inte lite dyster ut haha! Men det var innan dagen hade börjat och jag kom lite tidigt. Det kan verkligen vara helt öde och så på fem minuter är hela korridoren fylld utav elever! De två andra bilderna är från en lektion vid hade om retoriska frågor ;) 
 
 
Vi brukar alltid få någon läxa ifrån någon lärare och jag försöker alltid göra dem samma dag, dels för att jag inte ska glömma bort att göra dem och dels för att jag helst vill ha helgerna fria från läxor så mycket som möjligt. 
 
 
 
 
Antingen på morgonen eller efter vi har ätit middag går jag till gymmet och är där mellan 30-60 minuter. Kände mig riktigt energisk när jag sprang så länge som ovan! Det gillar vi och ska försöka upprätthålla. Men det är sjukt jobbigt (och ren lathet från min sida) att behöva omvandla både hastigheten och distansen till Miles. Orkar inte det just nu så nu har jag bara satt mitt mål utifrån att det är siffror. Tex att jag inte ska springa på lägre än hastighet 6 miles/h. Hur som helst! Kör alltid någon typ av Cardio och sen ett kort litet styrkepass antingen innan eller efter! 
 
Kvällen avlsutas med Netflix without the chillllll. haha. Har kollat klart på The OA (Se den om ni inte gjort det!!) och håller på att plöja igenom Stranger Things just nu, sjukt spännande! Funderar på att kolla på house of cards.. Kom gärna med tips om vad för bra serier det finns på Netflix!
 
NY 2017 | |
Upp