Skeva tankar

Ibland har man tankar som verkligen tar upp en stor del av sin vakna tid. Det kommer och går i perioder och skiftar mellan olika ämnen men det känns som att det alltid finns något jag spenderar alldeles för mycket tankekraft på. Tänker så extremt mycket på min kropp och utseende, ser alltid mina "brister" men knappt något positivt med min kropp. Det går inte en dag utan att jag jämför mig med andra, förmodligen inte ens en timme. Och jag är själv så medveten om att jag gör detta och att det är ett så sjukt onödigt beteende. Det är som att jag har den klyschiga ängeln på ena axeln och lilla djävulen på den andra, där ena boostar och den andra alltid lyckas trycka ner mig. Och det värsta är att det är jag som trycker ner mig själv. Hur svårt ska det egentligen behöva vara att acceptera sin kropp som den är, och framför allt ha ett sunt förnuft när det kommer till sig själv? Jag VET ju att jag är fin som jag är, jag VET att jag är den enda som ser så negativt på mig själv som jag gör, men jag vet även det viktigaste av allt, att det inte ska spela någon roll hur jag ser ut egentligen. Men ändå är det så förbaskat svårt att förändra tankesättet. Det är som att det är så djupt inrotat i mg att det är omöjligt att bli fri från det, och jag avskyr att vara medveten om problemet men inte veta hur jag ska lösa det. Jag är verkligen min värsta fiende och jag vill bara banka vett i min egna skalle. 


Allmänt | |
#1 - - Linda:

Du är typ den vackraste jag vet❤️💕

#2 - - Linda:

Du är typ den vackraste jag vet❤️💕

Upp