Smorgasburg

 
Söndagens bravader bjöd på jättehärligt väder och matmarknad i Prospect Park i Brooklyn tillsammans med Mirja och Julia! Gick runt ett tag och spanade in alla matstånd innan jag och Mirja ställde oss i den långa kön till ett stånd som sålde gudomligt goda pommes haha. Lite tråkigt kan man väl tycka på en matmarknad men det var värt att köpa dem! Julia hittade dock något så originellt som en nudelburgare, typ en vanlig burgare fast med "nudelbröd", konstig kombination men Julia tyckte det smakade helt okej. Efter ett par timmar där så begav vi oss tillbaka till Manhattan. Känns så tråkigt att inte kunna shoppa som jag hade tänkt från början men i och med att jag åkte på restskatt (inte mitt fel dock) så sprack hela min budget här borta. Känner däremot att jag verkligen har fått och kunnat göra nästan allt av det jag har velat göra ändå! 
 
Och tydligen så står det en uppblåsbar ballerina vid Rockafeller Center, till vilket syfte har jag ingen aning om men det var ju en rolig syn i alla fall haha. Vi åkte hem runt sjusnåret eftersom alla tre var skapligt trötta. En supermysig dag med mina fina Schweiziskor!<3 Kommer bli så ledsamt att behöva lämna dem. 
 
Nu dags att sova! God natt och god morgon Sverige, ha en toppendag allihopa! 
Allmänt | |
Upp