Memorial Day

 
Idag är det Memorial Day här i USA och därför har vi varit lediga från skolan idag. Har varit en lugn dag med brunchmys och träning. Har fått lite måsten gjort men annars har det verkligen varit en slappdag. Vädret har inte heller varit på topp så man har inte behövt ha dåligt samvete för att slösa bort en fin dag. 
 
Har även funderat på en teori som uppenbarade sig inatt. Jag har fått höra från olika håll att jag kan vara väldigt positiv, och jag själv känner mig mer positiv nu än förut. Har funderat lite på hur det kommer sig med tanke på att jag, även som många andra, kämpar med svårigheter i livet. Eller egentligen handlar det mer om hur jag inte får utbrott när jag blir upprörd (Ni skulle varit med mig som sjuåring, utbrott var min specialitet i skolan haha). Och jag har nu kommit på att jag drömmer väldigt ofta att jag skriker. Jag skriker inte högt i sömnen utan jag skriker i själva drömmen, och jag skriker så högt att jag vaknar. Det är liksom som att jag använder all min kraft till att skrika och när all negativ energi är borta vaknar jag upp, som att jag har en tank med negativ energi som jag tömmer lite då och då.  Dessa drömma kommer till och från och min slutsats är alltså att jag gör av med negativ energi i sömnen. En annorlunda tanke men jag väljer att tro på den haha! Det håller mig positiv i stor utsträckning i alla fall och det är ju till en fördel både för mig och andra. 
Allmänt, NY 2017 | Livsstil, Manhattan, Newyork, Tankar | |
Upp