ONE YEAR LATER

God morgon finisar! Hoppas att helgen varit bra för er. Ännu en måndag och kugghjulet just keeps on spinning. Idag är jag påväg till jobbet men för ett år sen var jag någon helt annanstans, nämligen på ett plan påväg till the big apple! Finns inga ord hur mycket jag saknar New York och alla fina människor jag träffade under min tid på andra sidan Atlanten. För dig som funderar och är sugen på att göra samma sak svarar jag på några frågor här nedanför; 

(null) (null)


1.        Varför valde du att åka till New York?

Jag är en riktig storstadstjej och hade alltid haft en dröm att åka till New York under en längre tid, och därför var det ett enkelt val för mig att just välja NY. Det finns så extremt mycket möjligheter där. 

2.        Varför valde du att åka med EF?

Efter att ha googlat runt på flera olika sidor tyckte jag att EF kändes bäst och mest tryggt, de hjälpte till hela vägen fram till avresedatum med ansökning av CSN, visum och annat nödvändigt som behövde göras inför resan. De var bara ett telefonsamtal eller ett mail bort för att svara på frågor, vilket de var väldigt bra på! Jag kände verkligen att de fanns där för en, och när man väljer att göra en sån här stor resa är det viktigt att man har någon man känner sig trygg med. 

3.        Hur bodde du i New York?

Jag bodde på EF’s campus som ligger ca 40 min ifrån Manhattan, och jag delade rum med tre andra tjejer som alla kom från olika länder i världen. 

4.        Vad var det bästa med din studietid i New York?

Det bästa var alla nya människor man träffade, de vänner man fick med sig för en längre tid och alla upplevelser man fick vara med om. EF anordnar otroligt många aktiviteter för eleverna som var ett väldigt bra sätt att få vara med om så mycket som möjligt. Det kunde vara allt från aktiviteter på campus till en weekend i Boston. Till exempel fick jag bland annat uppleva en riktig basketmatch i Madison square garden och åka till Six Flags i New Jersey. Men viktigt är att se till så att du har ett bra kapital när du väl är i New York! 

5.        Vad var det bästa med New York?

Möjligheterna! Det tar aldrig slut och det finns alltid något att göra! Staden som aldrig sover är ingen överdrift och känner du att du har upplevt så mycket du kan finns det alltid det dubbla kvar. 

6.        Vem kan du rekommendera språkkurs till New York för?

Jag skulle rekommendera språkkurs i New York till dig som vill uppleva en riktig storstad med allt vad det innebär, samtidigt som du förbättrar din engelska. Finns inget bättre sätt att öva på språket än att behöva använda det konstant. Vare sig du är 18, 35 eller 50 är det värt att åka, och du bestämmer hur länge! Det blir garanterat ett minne för livet och du vinner otroligt mycket på en sån här resa. 

Är du nyfiken på att veta mer kan du snabbt, enkelt och gratis beställa hem en broschyr här . Lovar att du inte kommer ångra dig, 

Puss och kram och ha en bra dag allihopa! 
NY 2017, Travel | #NY, #ef, #efmoment, #efsverige, #newyork, #thebigapple, #travel | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Så kul att läsa om!

Svar: Vad kul att du tycker det! :)
Evelina

Upp