Take a walk on the wild side

Varning för bildbomb! 

Såhär såg tisdagen ut i bilder! Försökte att få ner antalet bilder så att det inte blev allt för övermäktigt i ett inlägg, väldigt svårt måste jag säga i och med att dagen var så himla fin och jag tog en jädra massa bilder! 


Dagen började i alla fall med en promenad och frukost vid Highline-stråket. Solen sken redan vid 8-snåret och det var superhärligt! Vi hade planerat in ett besök på Interprid, ett museum med ett fartyg, flygplan och rymdraket! Innan det gick vi en snabb runda i Chelsea Market, var inte så mycket öppet men det är mysigare att gå där när det inte är smockat med folk. 

Efter några timmar på fartyget begav vi oss på en låååååång promenad upp till Yankee Stadium. Från 19th Street till 161st Street i The Bronx ;) det var en redig promenad kan jag säga! Vi gick igenom Central Park en sväng innan vi fortsatte promenaden på Fifth Ave. Vägen var lång upp till Harlem och det var chockerande vilken skillnad man både kände och upplevde bara en gata mellan Central Park och Malcolm X Boulevard. Det var en upplevelse i sig. Vi tog en matpaus på Harlem Shake och åt definitivt topp 3 burgaren jag ätit i hela mitt liv. SÅ GOTT. Rekommenderar verkligen att äta där om ni får möjlighet till det! 

Efter matpausen fortsatte vi den sista delen av promenaden upp till Yankee Stadium för Baseballmatch mellan New York Yankees och Chicago White Sox! Kan säga att vi tog tunnelbana hem efter det haha. Men det var vi värda! En helt fantastiskt dag måste jag säga. 

NY 2017, Travel | |
Upp