Riverstone Yoga

Min utsikt från rummet är vacker, i alla fall när det inte är snöstorm...

Sååå imorgon börjar jag första dagen på praktiken. Efter lite eftertänksamhet från min sida insåg jag att det inte är värt tidsmässigt att pendla två timmar för tre timmars lärande, så i söndags var jag på intervju i Tarrytown på ett yogacenter och fick platsen on the spot. Ser det här verkligen som ett sjukt bra tillfälle att få mer flyt i engelskan och uppleva hur det är att jobba på amerikanskt vis (om det nu är någon skillnad). Språkerfarenheten är det jag ser som en stor tillgång till framtiden. Det kommer förmodligen bli lite assistentaktigt arbete på praktiken! 


Utöver det har jag även bestämd att ta the Cambridge preparation course här på skolan så efter lovet börjar jag med det, vilket innebär att det kommer bli lite mer intensivt här borta om man ska ta det lärarna säger seriöst. Vi får se om de överdriver eller inte haha.


Allmänt, NY 2017 | |
Upp